Tandoori King Prawns

Hej igen,
Jeg elsker mit spisebord, når jeg har skaldyr på det, så i dag er jeg kommer til at dele en rejer opskrift med jer. i sidste uge var jeg på indian restaurant jeg må sige, har bedst smag af rejer. læsere skal prøve.

indian restaurant

ingredienser:

  • 1 fed hvidløg, knust
  • 1 tsk stødt spidskommen
  • 1/2 tsk chili pulver
  • 1/2 tsk stødt gurkemeje
  • 1/2 tsk salt
  • 150 g yoghurt naturel
  • 4 dråber rød frugtfarve
  • 20 store tiger rejer, afskallede men hale venstre intakt
  • 1 citron, skåret i kiler


retninger:

  • I en stor, dyb tallerken, blandes sammen hvidløg, spidskommen, chili, gurkemeje, salt, yoghurt og frugtfarve.
  • Tilsæt rejerne og rør godt til pels.
  • Forvarm en stor non stick stegepande.
  • Tråd rejerne gennemblødt bambus spyd og koge i 5 minutter, vendte indtil belægningen er mørk rød og rejer kogt igennem.
  • Serveres med citron kiler, raita og chapatis

Leave a comment